Basistraining sociale marketing

Basistraining sociale marketing (2 dagen)

Inzet ontwikkelen op basis van de behoeften van de doelgroep 

In deze training dagen we je uit om het vraagstuk te bekijken door de ogen van jouw doelgroep. Hoe ervaart zij het probleem? Welke kansen ziet zij? En waar heeft zij behoefte aan? In de gehele training staat het realiseren van gedragsverandering bij de doelgroep centraal. We segmenteren de doelgroep en kiezen een haalbare, realistische doelstelling. De doelgroep en haar behoeften vormen de basis voor het ontwerpen van concrete inzet. De inzet prioriteren we vervolgens aan de hand van een effort benefit matrix. 

Social marketing heeft als doel om interventies, programma’s en communicatie rond maatschappelijke vraagstukken nog beter te laten aansluiten bij de leefwereld en de behoeften van een doelgroep. In onze aanpak combineren we theorie, onderzoek en best practices om tot een effectief en duurzaam marketingconcept te komen dat de doelgroep beweegt tot ander gedrag.

Resultaat

Na deze tweedaagse training weet jij verschillende segmenten van elkaar te onderscheiden. Ook heb je zicht op welke wijze je de drijfveren van jouw doelgroep in kaart kan brengen en vervolgens vertaalt naar relevante inzet in de aanpak van het maatschappelijke vraagstuk, altijd met het doel om gedragsverandering te realiseren bij jouw doelgroep. 

Voor wie?

Deze training is voor iedere professional die in zijn werk te maken heeft met een maatschappelijk of gedragsgerelateerd vraagstuk. Wij werken regelmatig samen met beleidsmakers, communicatieadviseurs, wijkregisseurs, bestuurders van stichtingen, sociale ondernemers en docenten. Wil je weten of deze training bij jouw werkveld past? Neem dan contact op met ida.kersseboom@wibv.nl. 

ONDERWERPEN TIJDENS DE TRAINING

Dag 1: Het vraagstuk

Dag 2: Inzet en communicatie 

Niveau en voorkennis

Hbo-niveau, geen voorkennis vereist

De trainer – Tessa de Groot

Trainer Tessa de GrootTessa geeft trainingen en presentaties voor diverse maatschappelijke organisaties in Nederland over onderwerpen als het segmenteren van de doelgroep, emotionele beslissystemen en de kracht van sociale campagnes. Zij is gespecialiseerd in social marketingcommunicatie en branding. Voor de minor Social Marketing (Instituut voor Commercieel Management) op de Hogeschool Rotterdam heeft Tessa samen met de hoofddocent van de opleiding het praktijkgedeelte van de minor meer dan vijf verzorgd. Ook geeft Tessa verdiepende sociale marketing trainingen en workshops voor o.a. JOGG-gemeenten in heel Nederland en Sportbedrijf Rotterdam.


LOCATIE, DATUM & TIJD

Rotterdam: 11 oktober en 27 oktober 2022
Tijd: 09:30 – 16:00 uur

Liever een incompany training?
Neem dan contact op met Ida Kersseboom via ida.kersseboom@wibv.nl of 06-24557911.

DUUR EN PRIJS

De prijs voor deze tweedaagse training bedraagt € 1.495,-  inclusief BTW, trainingsmateriaal en een lunch. Het maximum aantal deelnemers is 12.

AANMELDEN

Geïnteresseerd? Meld je dan aan door een e-mail te sturen naar ida.kersseboom@wibv.nl.
Vermeld in de mail s.v.p. de naam van de training, de NAW-gegevens en een telefoonnummer.