Inspiratie 13 april 2017

Campagne Ann Smokers

We kunnen best stellen dat dankzij de vele antirookcampagnes al een groot aantal mensen is gestopt met roken of er zelfs niet meer aan begint. De onaantrekkelijke beelden van zieke longen en confronterende woorden blijven blijkbaar toch in onze gedachten hangen… maar hoe bereik je mensen die daar niét ontvankelijk voor zijn? 

Een van die overtuigende social marketing campagnes is ‘Ann Smokers’, waarin het Engelse Portsmouth City Primary Care Trust samenwerkte met lokale rokers om een innovatieve oplossing te ontwikkelen om nog meer mensen te laten stoppen. 

Feestje 

Ann Summers, een grote nationale lingeriewinkel in Engeland, maakte onderdeel uit van dit project. Een onderdeel van hun verkoopstrategie was om via lingerieparty’s bij mensen thuis artikelen te verkopen. Een concept dat werd ingezet om bewustzijn te creëren, was de ‘Ann Smokers’ party, afgeleid van het ‘Ann Summers’ lingerieparty idee.  

Spellen en activiteiten 

Rokers die hieraan meededen werden door middel van spelletjes en activiteiten bij de hand genomen en voorzien van kennis over het makkelijker stoppen met roken, zonder dat ze werden veroordeeld of bekritiseerd. Het idee werd zo positief ontvangen dat meerdere publieke gezondheidscampagnes op deze manier werden ingestoken.  

 

Kijk voor meer informatie over deze campagne op:
– www.uscreates.com