Inspiratie 1 december 2017

Healthy Football Dads 

Met de bevolking van West End en Ashington, Engeland, was er iets bijzonders aan de hand. De inwoners van deze gebieden hadden namelijk aanzienlijk meer kans op hart- en vaatziekten, kanker en depressies. Daarnaast was de levensverwachting van deze mensen het laagst van heel Engeland.  

Gezondheid  

In 2009 heeft de Newcastle United Foundation (onderdeel van Newcastle United Football Club) twee nieuwe health trainers aangetrokken om voetbal in te zetten in de strijd tegen deze ziektes. Het doel was om de algehele gezondheid van de bevolking te verbeteren door middel van meer beweging, waarbij de focus kwam te liggen op (jonge) vaders.  

Motiverend 

Om te begrijpen wat de vaders graag wilden, verwachtten en nodig hadden werden focusgroepen en interviews ingezet. Aan de hand daarvan werd een leuk en sportief serviceplan op maat opgesteld waarmee ze aan de slag konden. Deze service hield in dat er minimaal twee keer per week werd gevoetbald (of een andere sport) om ervoor te zorgen dat ze beter werden in wat ze deden. Dit werkte heel stimulerend en motiverend!  

Een-op-een 

Daarnaast kregen alle participanten een-op-een aandacht om erachter te komen hoe het met ze ging. Niet alleen met de vorderingen in de sport, maar ook met het gewicht, de psychische gezondheid, het eetpatroon en eventueel alcoholgebruik en roken.  

Groot succes 

In de eerste fase van het project deden 118 vaders mee, waarvan er geen één afhaakte. 100% van de deelnemers gaf na de campagne aan meer zelfvertrouwen te hebben, 17 participanten gingen verder in het voetbal, 12 stopten met roken en drinken, en 40 waren afgevallen tot een gezond gewicht.

Deze campagne is een duidelijk voorbeeld van het juiste product, op de juiste tijd en de juiste plaats. Het werd een regelrecht succes! 

 

Kijk voor meer informatie over deze campagne op: 

https://www.nufc.co.uk/club/newcastle-united-in-the-community