Inspiratie 3 juli 2017

Campagne The Hearth Truth 

De campagne ‘The Hearth Truth’ is opgezet om bewustzijn te creëren over het hoge risico van hartproblemen bij vrouwen. Het paradepaardje voor dit project was ‘The Red Dress’, welke gelanceerd werd als nationaal symbool voor vrouwen en hartziekten. In plaats van een traditionele marketingcampagne op te zetten, werd de focus deze keer meer een PR gedreven strategie gezet, met veel minder budget. Samenwerkingen met vrouwenbladen, retail, mode en media maakte daar onder andere deel van uit. 

Samenwerking 

Een van de succesvolste samenwerkingen op dit gebied was de lancering van de campagne in het Glamour Magazine, in oktober 2003. Op de cover stond Shania Twain in een rode jurk, die een 15 pagina lang verhaal publiceerde in het blad. Daarnaast stond er een interview in met de toenmalige First Lady Laura Bush. In navolging van dit debuut heeft Glamour nog steeds jaarlijks een ‘Red Dress’ uitgave.  

Bewustzijn 

Door deze strategische budgetsamenwerkingen genereerde de campagne een heel ander soort aandacht, dan als de overheid erop had ingezet. Social marketing bleek dé ideale weg om bewustzijn te creëren bij miljoenen vrouwen over dit belangrijke onderwerp. ‘The Hearth Truth’ laat zien dat beperkte middelen uitstekend kunnen werken voor de profit sector. Als men maar de juiste ingangen weet te vinden.  

 

Meer weten over deze campagne?
https://www.nhlbi.nih.gov/health/educational/hearttruth/  

 

Beeld: 

Even zoeken op Google bij ‘Hearth Truth’ daar staan beelden van de campagne.