Interventies en communicatie

Interventies en communicatie voor maatschappelijke vraagstukken
(2 dagen)

IF I DON’T UNDERSTAND YOU
I DON’T HAVE ANY CHANCE OF INFLUENCING YOU AT ALL

Deze training begint bij een introductie in sociale marketing, het vraagstuk te bekijken door de ogen van jouw doelgroep tot en met hoe je het beste de doelgroep kan bereiken middels de juiste communicatie en interventie. Deze training bestaat uit twee delen:

1) Segmentatie (dag 1)

Gedragsfocus
Doelgroepsegmentatie

2) Marketing (dag 2)

Interventiemix
Communicatiestijlen

Resultaat
Na deze tweedaagse training weet jij verschillende segmenten van elkaar te onderscheiden. Ook heb je zicht op welke wijze je de drijfveren van jouw doelgroep in kaart kan brengen en vervolgens vertaalt naar relevante inzet in de aanpak van het maatschappelijke vraagstuk, altijd met het doel om gedragsverandering te realiseren bij jouw doelgroep. 

Voor wie?
Deze training is voor iedere marketing- en communicatieprofessional die in zijn werk te maken heeft met een maatschappelijk of gedragsgerelateerd vraagstuk.

Niveau en voorkennis
Hbo-niveau, geen voorkennis vereist

De trainer – Tessa de Groot

Voor de minor Social Marketing (Instituut voor Commercieel Management) op de Hogeschool Rotterdam verzorgt Tessa de Groot samen met de hoofddocent van de opleiding het praktijkgedeelte van de minor. Tijdens de minor wordt er een koppeling gemaakt tussen theorie en praktijk, waarbij de studenten leren hoe een onderzoek wordt uitgevoerd en op welke manier bestaande interventies zijn opgebouwd. Zij werken aan diverse sociale vraagstukken voor een opdrachtgever uit de praktijk. Ook geeft Tessa verdiepende sociale marketing trainingen en workshops voor o.a. JOGG-gemeenten in heel Nederland en Sportbedrijf Rotterdam.

 

Dit is een incompany training
Neem contact op met Ida Kersseboom via ida.kersseboom@wibv.nl of 06-24557911 voor meer informatie, data en prijzen.

Social marketing heeft als doel om interventies, programma’s en communicatie rond maatschappelijke vraagstukken nog beter te laten aansluiten bij de leefwereld en de behoeften van een doelgroep. In onze aanpak combineren we theorie, onderzoek en best practices om tot een effectief en duurzaam marketingconcept te komen dat de doelgroep beweegt tot ander gedrag.