Sociale marketing – 10 stappenplan

Sociale marketing – 10 stappenplan (3 dagen)

Een compleet plan waarbij de doelgroep en stakeholders zijn betrokken

In deze training benadrukken we de toegevoegde waarde van sociale marketing in de ontwikkeling van sociaal beleid, het ontwerpen van een strategie en de uitvoering van interventies. In de gehele training staat het realiseren van gedragsverandering bij de doelgroep centraal.

We duiken diep in het vraagstuk én in de doelgroep. Tijdens de training maken we een volledige stakeholdersanalyse die de basis vormt voor de marketingmix. In de marketingmix behandelen we de volgende P’s: persona, positionering, product, prijs, plaats, promotie en partners. Vervolgens kijken we naar de wijze waarop interventies gemonitord en geëvalueerd kunnen worden en wat de meest relevante KPI’s zijn. 

Sociale marketing heeft als doel om interventies, programma’s en communicatie rond maatschappelijke vraagstukken nog beter te laten aansluiten bij de leefwereld en behoeften van een doelgroep. In onze aanpak combineren we theorie, onderzoek en best practices om te komen tot een effectief en duurzaam marketingconcept die de doelgroep beweegt tot ander gedrag.

Resultaat
Na deze driedaagse training heb jij inzicht in 10 stappen van een strategisch sociale marketing plan. Het vraagstuk is afgebakend, de doelgroepsegmenten zijn in kaart gebracht en je hebt zicht op de betrokken stakeholders. Dit is de basis om een strategie op te stellen aan de hand van de 6 P’s uit de marketingmix. Tijdens de laatste dag van de training gaan we dieper in op het monitoren en evalueren van een interventie en het opstellen van de juiste KPI’s. 

Voor wie?
Deze training is voor iedere professional die in zijn werk te maken heeft met een maatschappelijk of gedragsgerelateerd vraagstuk. Wij werken regelmatig samen met beleidsmakers, communicatieadviseurs, wijkregisseurs, bestuurders van stichtingen, sociale ondernemers en docenten.

Wil je weten of deze training bij jouw werkveld past?
Neem dan contact op met Ida Kersseboom via ida.kersseboom@wibv.nl of 06-24557911. 

Niveau en voorkennis
Hbo-niveau, basiskennis sociale marketing

ONDERWERPEN TIJDENS DE TRAINING

Dag 1: Het vraagstuk 

Dag 2: De strategie

Dag 3: Monitoring en evaluatie

De trainer – Tessa de Groot

Voor de minor Social Marketing (Instituut voor Commercieel Management) op de Hogeschool Rotterdam verzorgt Tessa de Groot samen met de hoofddocent van de opleiding het praktijkgedeelte van de minor. Tijdens de minor wordt die koppeling gemaakt tussen theorie en praktijk, waarbij de studenten leren hoe een onderzoek wordt uitgevoerd en op welke manier bestaande interventies zijn opgebouwd. Zij werken aan diverse sociale vraagstukken voor een opdrachtgever uit de praktijk. Ook geeft ze verdiepende sociale marketing trainingen en workshops voor o.a. JOGG-gemeenten in heel Nederland en Sportbedrijf Rotterdam.


LOCATIE & TIJD
Rotterdam: 4 oktober, 18 oktober en 1 november 2022
Tijd: 09:30 – 16:30 uur

Wilt u liever een incompany training?
Neem dan contact op met Ida Kersseboom via ida.kersseboom@wibv.nl of 06-24557911. 

DUUR EN PRIJS
De prijs voor deze driedaagse training bedraagt € 2.495,- inclusief BTW, trainingsmateriaal en een lunch. Het maximum aantal deelnemers is 12.

AANMELDEN
Bent u geïnteresseerd? U kunt zich aanmelden door een e-mail te sturen naar ida.kersseboom@wibv.nl. Vermeld in de mail de naam van de training, uw NAW-gegevens en telefoonnummer.