Trainingen

TRAINING

Sociale marketing is een veelomvattende term waarbij het in de basis gaat om gedragsverandering bij de doelgroep waar een maatschappelijk thema aan ten grondslag ligt. 

Thema’s waar de doelgroep niet altijd op zit te wachten om tot gedragsverandering over te gaan, zoals het scheiden van afval, reizen op de fiets, minder alcohol, afvallen, geen afval op straat gooien, inbraakpreventiemaatregelen, de overheid vertrouwen, het huis verduurzamen, etcetera. 

Om een maatschappelijk vraagstuk aan te pakken, moet je inzicht krijgen in de diepste drijfveren van je doelgroep. Leren kijken door de ogen van de doelgroep geeft inzicht in de associaties, motivaties, ervaren barrières en behoeften van de doelgroep ten aanzien van het maatschappelijke vraagstuk. Dit is in de kern waar sociale marketing om draait!

Wij geven trainingen aan organisaties en professionals die aan de slag willen gaan met gedragsverandering. 

Vorm

Alle trainingen worden klassikaal, online en incompany gegeven (ook maatwerk trainingen).

Wil jij leren kijken door de ogen van de doelgroep zodat je beter in staat bent om een interventie of campagne te lanceren die aansluit op de doelgroep? Volg dan een van onze trainingen.

Een overzicht van onze trainingen sociale marketing