Strategie

We passen technieken en tools uit de commerciële marketing toe op de inzichten van het doelgroeponderzoek.
Hierdoor ontstaat een strategie waarbij de behoeften van de doelgroep centraal staat.

Wat houdt een strategie in?
Met de gegevens van het social marketing onderzoek heeft u praktisch inzicht in de doelgroep. Dit is het punt waar we de vertaalslag maken naar uitvoering. Voordat u een interventie kunt starten, is het van belang dat er een social marketing strategie ontwikkeld wordt. Vanwege de inzet van marketingtechnieken wordt maximaal resultaat gecreëerd. Hoe we dat doen? In dit traject vormen we per ‘P’ de inzichten uit het onderzoek om tot een complete social marketing strategie. En dat doen we het liefst met zo veel mogelijk relevante stakeholders, bijvoorbeeld tijdens een strategiesessie. Zo ontstaat een concept dat de doelgroep raakt en waarbij meteen draagvlak is gecreëerd onder stakeholders.

De traditionele marketingmix, maar dan net even anders 😉

  • Positionering: hoe positioneren we het gewenste gedrag?
  • Product: welk aanbod is essentieel binnen het productplatform?
  • Prijs: hoe verlagen we de ‘psychologische prijs’?
  • Plaats: waar vindt het gewenste gedrag plaats?
  • Partners: welke relevante partners moeten betrokken worden?
  • Promotie: met welke content, afzenders, kanalen en middelen bereiken we de doelgroep?

Het voordeel van een strategie
De koppeling tussen het onderzoek en de uitvoering is een belangrijke stap in het proces. Een vertaalslag van de inzichten uit het onderzoek is noodzakelijk. Dit werken wij op een praktische manier voor u uit.

Heeft u interesse in het ontwerpen van een strategie? Of bent u geïnteresseerd in een actieve strategiesessie met uw team? We bespreken graag de mogelijkheden.